F1-bilar använder en speciell typ av bränsle som kallas för racingbensin. Den är en blandning av olika bensin och etanol som är speciellt framtagen för att få ut så mycket prestanda som möjligt från motorn.
För att uppfylla FIA:s (Fédération Internationale de l’Automobile) krav på bränsle måste det ha en viss oktantal, det vill säga att det måste ha en viss förmåga att förhindra att förbränningen av bränslet leder till att det bildas klumpar av okomprimerbar luft. Oktantalet måste vara minst 95, vilket är högre än vanlig bensin som har ett oktantal på mellan 85 och 90.
För att uppfylla FIA:s krav måste bränslet också ha en viss kolsyrehalt. Kolsyrehaltens nivå måste vara lägre än 0,5 %, vilket är lägre än vanlig bensin som har en kolsyrehalt på mellan 0,7 och 1,2 %.
För att uppfylla FIA:s krav måste bränslet också ha en viss oktanförbättringsförmåga. Det innebär att bränslet måste ha en förmåga att förbättra oktantalet i bränslet när det blandas med andra bränslen.
För att uppfylla FIA:s krav måste bränslet också ha en viss förmåga att förhindra att det bildas klumpar av okomprimerbar luft. Det innebär att bränslet måste ha en förmåga att förhindra att det bildas klumpar av okomprimerbar luft när det blandas med andra bränslen.
För att uppfylla FIA:s krav måste bränslet också ha en viss förmåga att förhindra att det bildas klumpar av okomprimerbar luft när det blandas med andra bränslen. Det innebär att bränslet måste ha en förmåga att förhindra att det bildas klumpar av okomprimerbar luft när det blandas med andra bränslen.
För att uppfylla FIA:s krav måste bränslet också ha en viss förmåga att förhindra att det bildas klumpar av okomprimerbar luft när det blandas med andra bränslen. Det innebär att bränslet måste ha en förmåga att förhindra att det bildas klumpar av okomprimerbar luft när det blandas med andra bränslen.
För att uppfylla FIA:s krav måste bränslet också ha en viss förmåga att förhindra att det bildas klumpar av okomprimerbar luft när det blandas med andra bränslen. Det innebär att bränslet måste ha en förmåga att förhindra att det bildas klumpar av okomprimerbar luft när det blandas med andra bränslen.
För att säkerställa att bränslet uppfyller FIA:s krav måste det också testas för att se till att det inte innehåller några föroreningar eller andra kemikalier som kan skada motorn.
För att säkerställa att bränslet uppfyller FIA:s krav måste det också testas för att se till att det inte innehåller några föroreningar eller andra kemikalier som kan skada motorn. För att säkerställa att bränslet uppfyller FIA:s krav måste det också testas för att se till att det inte innehåller några föroreningar eller andra kemikalier som kan skada motorn.
För att säkerställa att bränslet uppfyller FIA:s krav måste det också testas för att se till att det inte innehåller några föroreningar eller andra kemikalier som kan skada motorn. För att säkerställa att bränslet uppfyller FIA:s krav måste det också testas för att se till att det inte innehåller några föroreningar eller andra kemikalier som kan skada motorn.
För att säkerställa att bränslet uppfyller FIA:s krav måste det också testas för att se till att det inte innehåller några föroreningar eller andra kemikalier som kan skada motorn. För att säkerställa att bränslet uppfyller FIA:s krav måste det också testas för att se till att det inte innehåller några föroreningar eller andra kemikalier som kan skada motorn.
För att säkerställa att bränslet uppfyller FIA:s krav måste det också testas för att se till att det inte innehåller några föroreningar eller andra kemikalier som kan skada motorn. För att säkerställa att bränslet uppfyller FIA:s krav måste det också testas för att se till att det inte innehåller några föroreningar eller andra kemikalier som kan skada motorn.
För att säkerställa att bränslet uppfyller FIA:s krav måste det också testas för att se till att det inte innehåller några föroreningar eller andra kemikalier som kan skada motorn. För att säkerställa att bränslet uppfyller FIA:s krav måste det också testas för att se till att det inte innehåller några föroreningar eller andra kemikalier som kan skada motorn.
För att säkerställa att bränslet uppfyller FIA:s krav måste det också testas för att se till att det inte innehåller några föroreningar eller andra kemikalier som kan skada motorn. För att säkerställa att bränslet uppfyller FIA:s krav måste det också testas för att se till att det inte innehåller några föroreningar eller andra kemikalier som kan skada motorn.
För att säkerställa att bränslet uppfyller FIA:s krav måste det också testas för att se till att det inte innehåller några föroreningar eller andra kemikalier som kan skada motorn. För att säkerställa att bränslet uppfyller FIA:s krav måste det också testas för att se till att det inte innehåller några föroreningar eller andra kemikalier som kan skada motorn.
För att uppfylla FIA:s krav måste bränslet också ha en viss förmåga att förhindra att det bildas klumpar av okomprimerbar luft när det blandas med andra bränslen. Det innebär att bränslet måste ha en förmåga att förhindra att det bildas klumpar av okomprimerbar luft när det blandas med andra bränslen.
För att säkerställa att bränslet uppfyller FIA:s krav måste det också testas för att se till att det inte innehåller nå