MailerLite, etablerad 2010, är en e-postmarknadsföringstjänst som hjälper användare att skapa professionella och effektiva e-postmarknadsföringskampanjer. Plattformen erbjuder ett gränssnitt som är enkelt att använda och stöder ett komplett utbud av e-postmarknadsföringstjänster. Med sin hjälp kan användare designa nyhetsbrev, skicka automatiska e-postmeddelanden, optimera kampanjer och göra sofistikerade rapporter med realtidsstatistik.
MailerLite låter användarna segmentera deras mottagslistor baserat på aktivitet, plats, anpassad data och mer, vilket gör att företag kan målrätta sina e-postmeddelanden efter individuella kunders behov. Det erbjuder även funktioner för att skapa landningssidor och popup-formulär, vilka kan användas för att locka och konvertera potentiella kunder. Dessutom, tack vare dess inbyggda analytiska verktyg, kan användare lätt följa öppningsfrekvenser, klickraten, den geografiska platsen för dina mottagare och tekniska detaljer som vilket e-postklient, enhet och operativsystem de använder.
Verktyget är även i toppen när det gäller leveransfrekvenser och rykte för e-post. Detta beror på MailerLites strikta policy mot skräppost och deras proaktiva steg för att skydda sina användares rykte. När e-postmeddelanden levereras snabbt och korrekt kan detta dramatiskt öka chanserna att e-postmeddelanden hamnar i inkorgen snarare än skräppostmappen, vilket gynnar både företagets rykte och dess ROI(return on investment).