Constant Contact, grundat år 1995, är en ledande leverantör av online marknadsföringsverktyg för mindre företag, icke vinstdrivande organisationer och enskilda företagare. Den erbjuder en svit av verktyg som hjälper företag att marknadsföra sina produkter eller tjänster via e-post. Företag kan skapa anpassade e-postmeddelanden, hantera sina kontaktlistor, segmentera sina mottagare och spåra kampanjens prestanda. Genom att använda Constant Contact kan ett företag säkerställa att dess e-postmarknadsföringsstrategi håller sig inom dataskyddsbestämmelser genom funktioner som GDPR-kompatibla formulär.
Constant Contact differentierar sig själv genom att erbjuda robusta verktyg för att skapa vackra, responsiva e-postdesign som är optimerade för alla enheter. Dessutom erbjuder Constant Contact funktioner för A/B-testning, vilket gör det möjligt för företag att optimera sina e-postmeddelanden genom att testa olika versioner mot varandra för att se vilken som presterar bäst. En annan användbar funktion är den grundläggande CRM (Customer Relationship Management), vilket gör att företag kan hålla koll på sina kunder och deras respektive engagemang.
Förutom dess effektiva e-postfunktioner har Constant Contact flera andra marknadsföringsverktyg. Dessa inkluderar funktioner för sociala medier, hemsidesbyggare och e-handelsintegreringar. Bland dess sociala medier verktyg finns det automatiska inläggsschemaläggare och verktyg för att skapa Facebook-annonser. Dessutom erbjuder Constant Contact en hemsidesbyggare och integreringar för populära e-handelsplattformar som Shopify, vilket ger företag den digitala närvaro de behöver för att lyckas i dagens konkurrenskraftiga online-arena.