Så fungerar Notion

n

Notion är ett produktivitetsverktyg som låter dig centralisera all din aktivitet inom arbete och studier, vilket inkluderar att skapa anteckningar, göra arbetsplaner, hantera uppdrag och kommunikation med ditt team, bland annat. I kärnan är det en ”arbetsyta” som kan anpassas efter varje enskild individs behov och önskemål.

Notion utmärker sig genom sina ”block”, som är grunderna för allt innehåll. Ett block kan vara allt från en rubrik, lista, kolumn, inbäddad fil, kalender, påminnelse, ljudklipp och mycket mer. Användaren kan till och med länka olika block till varandra, vilket skapar en struktur i form av ett nätverk hellre än en linjär struktur.

Som exempel kan man skapa en uppgiftslista för sitt team med deadlines, att-göra-listor och inbäddade länkar. Med Notion kan du gruppera, filtrera och sortera dessa listor baserat på anpassade kriterier. För att se till att alla har samma informationsflöde, kan du inbädda filer direkt i din sida och använda @-tecknet för att tagga andra i ditt team. Sida kan vara allt från en enkel textanteckning till en fullständig dashboard över ett projekt med flera integrerade appar.

Kommentera