FreshBooks är en heltäckande lösning för ditt företags ekonomiska behov. Det är en ekonomiprogramvara speciellt utformad för små och medelstora företag, frilansare och entreprenörer. Med dess förmåga att hantera och organiserar klientinformation, följa bokföringsrekord, hantering av utgifter, tidsspårning och fler uppgifter, har FreshBooks blivit en betrodd partner för många företag världen över. Programmet är även programmerat att generera anpassade rapporter snabbt och exakt, som kontoudtog, insamlingsrapporter eller momsentreprenader, vilket sparar en betydande mängd tid och resurser.
Som en molnbaserad lösning är FreshBooks flexibel, tillgänglig och effektiv. Du kan arbeta var som helst och när som helst, så länge du har internetuppkoppling. Detta ger en stor fördel för de små företag och frilansare som är i konstant rörelse. Samtidigt, kommer data automatiskt att säkerhetskopieras och sparade på flera platser, vilket minskar risken för att förlora viktig information. Dessutom erbjuder FreshBooks även ett högkvalitativt kundsupportsystem, med experter som är redo att guida dig genom eventuella frågor eller problem.
Även om FreshBooks fokuserar på företagseffektivitet, ser det även vikten av att upprätthålla en hög kvalitet på användarupplevelsen. Alla dess funktioner och verktyg är intuitiva och lätta att använda, även för dem som kanske inte är särskilt teknikerfierliga. Dessutom, erbjuder FreshBooks full integration med andra viktiga appar som Google Apps, Shopify och Stripe, vilket betyder att du inte behöver lämna programmet för att slutföra en uppgift och därmed sparar du tid.