Så fungerar Evernote

e

Evernote har som mål att hjälpa användare att vara organiserade och produktiva genom att samla all information på ett och samma ställe. Med den här plattformen kan du skapa anteckningar, dokumentera dina idéer, schemalägga projekt och samla dokument på en central plats som du kan komma åt från vilken enhet som helst. Anteckningar kan bestå av text, skisser, bilder, ljudklipp, pdf-filer eller så kallade webbklipp dvs. sparade webbsidor.

För att underlätta att hitta information, kan du använda taggar eller organisera dina anteckningar i olika anteckningsböcker och staplar. Du kan också byta mellan två olika visningslägen: en lista över alla dina anteckningar, och ett mer visuellt gränssnitt som presenterar dina anteckningar som miniatyrer.

Det som särskiljer Evernote från andra digitala anteckningsverktyg är dess omfattande sökfunktioner. Den kan bland annat hitta text i handskrivna anteckningar och bilder, och till och med identifiera och extrahera text från ett foto på en tavla eller på ett pappersdokument. Evernote erbjuder också möjligheten att dela dina anteckningar och anteckningsböcker med andra, vilket gör det till ett effektivt samarbetsverktyg, speciellt för småföretagare och studenter.

Kommentera