Pre-sale är en typiskt exklusiv token-försäljningshändelse som föregår en offentlig ICO (Initial Coin Offering). Pre-sale är ett tillfälle då företag eller organisationer erbjuder tillgång till sina token eller kryptovaluta till ett förmånligt pris, oftast till en grupp utvalda investerare före den offentliga ICO-händelsen.
Pre-sale är ett utmärkt sätt för företag att få tidig finansiering och för investerare att få tillgång till token eller kryptovaluta till ett lägre pris än vad de skulle ha kunnat få under den offentliga händelsen. Företaget eller organisationen kan också använda pre-sale för att få feedback från investerare innan den offentliga händelsen.
För att delta i pre-sale måste investerare ofta investera en viss summa pengar. I vissa fall krävs det också att investerare har en viss nivå av erfarenhet eller kunskap om kryptovaluta. Dock är det inte alltid så att pre-sale är exklusiva eller kräver en viss investeringssumma.
Pre-sale är ett bra sätt för företag eller organisationer att samla in finansiering, men det är viktigt att investerare är medvetna om att det finns risker förknippade med investeringar i kryptovalutor. Det är också viktigt att investerare förstår företagets eller organisationens mål och långsiktiga planer innan de beslutar om att investera i deras pre-sale.
Slutligen, pre-sale är ett bra sätt för företag eller organisationer att samla in tidig finansiering och för investerare att få tillgång till token eller kryptovaluta till ett lägre pris än vad de skulle ha kunnat få under den offentliga ICO-händelsen. Men det är viktigt att investerare är medvetna om de risker som följer med investeringar i kryptovalutor och att de förstår företagets eller organisationens mål och långsiktiga planer innan de beslutar om att investera i deras pre-sale.