Kundo är utvecklat för att hjälpa företag att organisera, automatisera och effektivisera sin kundservice genom olika kanaler. Programvaran erbjuder en rad verktyg, inklusive FAQ-management, ärendehantering, kundservicechat och forum. FAQ-verktyget sparar tid genom att samla och strukturera de vanligaste frågorna och svaren på ett ställe. Med ärendehanteringssystemet kan anställda snabbt och enkelt hålla koll på kundfrågorna och deras status. Kundservicechat och forum ger möjlighet för direkt kommunikation med kunderna i realtid.
Kundo är utformad för att kunna integreras smidigt med företagets befintliga tjänster och system, vilket gör övergången till att använda programmet så problemfri som möjligt. Den erbjuder integration med bl.a. e-handelsplattformar som WooCommerce, Magento och PrestaShop samt tjänster som Google Analytics och Zapier. Detta gör att företaget kan behålla sina befintliga arbetssätt samtidigt som de utnyttjar de fördelar som programvaran Kundo är avsedd att erbjuda.
De som använder Kundo har tillgång till mängder av data och statistik om kundserviceaktiviteter. Med dessa analyser kan företagen få en djupare inblick i vilka frågor eller problem deras kunder regelbundet stöter på, hur effektivt deras kundservice svarar på dessa och vilka områden som kan kräva förbättring. Detta hjälper kunderna att få en snabbare och mer effektiv lösning på sina problem, samtidigt som företagen kan fortsätta att förbättra sin kundservice.