Ett F1-team består av ett antal personer som arbetar tillsammans för att få ut det bästa av teamets bilar och förare. Teamet är uppdelat i olika grupper som har olika uppgifter.
Först och främst finns det föraren som är ansvarig för att köra bilen. Föraren är den som har det yttersta ansvaret för att teamet ska prestera väl.
Sedan finns det teamchefen som är ansvarig för att leda och organisera teamet. Teamchefen ansvarar för att teamet har de rätta människorna, resurserna och strategierna för att nå sina mål.
Därefter finns det ingenjörerna som är ansvariga för att utveckla och förbättra bilar och komponenter. De ansvarar för att bilen är säker och presterar väl. De har också ansvar för att hålla bilen i gott skick och för att förbättra den.
Teamet har också en mekaniker som är ansvarig för att hålla bilen i gott skick. Mekanikern ansvarar för att bilen är väl underhållen och att alla delar fungerar som de ska.
Teamet har också en strategiingenjör som är ansvarig för att ta beslut om vilka strategier som ska användas under loppet. Strategiingenjören kommer också att ta beslut om när föraren ska byta däck och när föraren ska tanka.
Teamet har också en dataingenjör som är ansvarig för att samla in och analysera data från bilen. Dataingenjören använder data för att förbättra bilens prestanda och för att förbättra förarens prestanda.
Teamet har också en aerodynamiker som är ansvarig för att utveckla aerodynamiska delar för att förbättra bilens prestanda. Aerodynamikern är också ansvarig för att utveckla nya aerodynamiska delar för att förbättra bilens prestanda.
Teamet har också en marknadsföringsteam som är ansvarig för att marknadsföra teamet och föraren. Marknadsföringsteamet ansvarar för att skapa uppmärksamhet och intresse för teamet och föraren.
Slutligen har teamet en PR-ansvarig som är ansvarig för att hantera teamets mediaförhållanden. PR-ansvarigens uppgift är att hålla pressen informerad om teamets aktiviteter och se till att teamet har ett gott rykte.